google

Pozycjonowanie sklepu internetowego – przydatne informacje

Każda osoba prowadząca sklep internetowy wie, że odpowiednio duży ruch na jego stronie to jeden z warunków, jakie muszą zaistnieć, aby odniósł on sukces. O ruch w sklepie internetowym trzeba więc zadbać, a służy do tego między innymi  tzw. pozycjonowanie sklepu — co trzeba o nim wiedzieć?

Pozycjonowanie sklepu — na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych, a więc również sklepu internetowego polega na takim „dostosowaniu strony”, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę Google danego słowa kluczowego lub całej frazy (np. „sklep internetowy z częściami samochodowymi”) wybrana witryna ukazała się w jak najwyższej pozycji, jeżeli chodzi o wyniki wyszukiwania.

Pozycjonowanie w Google w prosty sposób przekłada się na ilość osób, jakie odwiedzą nasz sklep internetowy. Według przeprowadzonych analiz pierwszą pozycję w Google odwiedzi około 51% osób, które szukały danej frazy. Dziesiątą pozycję na liście wyszukiwań odwiedzi już jedynie około co dwudziesta osoba szukająca danej frazy — na tej podstawie widać więc wyraźnie jak duże znaczenie ma dobre pozycjonowanie.

Koszt pozycjonowania

W przypadku sklepów internetowych cena pozycjonowania jest zależna od branży w której działamy. Im większa konkurencja, którą trzeba pokonać tym większy będzie koszt pozycjonowania. Musimy pamiętać, że nie tylko my chcemy się znaleźć na szczycie wyszukiwarki Google.

Reklama w Google AdWords — skuteczny sposób na pozyskanie dodatkowych klientów?

Reklama w Google AdWords to z reguły cztery pierwsze wyniki wyszukiwania. Zasada działania takiej reklamy jest prosta — opłata pobierana jest za kliknięcia, a budżet, jaki zamierza się przeznaczyć na kampanie AdWords, a więc reklamę w Google ustawia się samemu.

Kiedy takie rozwiązanie ma sens? Kampania AdWords polecana jest szczególnie gdy zaczynamy reklamować naszą stroę internetową. Zanim uda się wypozycjonować stronę to warto zainwestować w reklamy Google AdWords.

Dodaj komentarz