Ankiety w sklepie internetowym – pomagają czy odstraszają klientów? Warto je robić?

Proces weryfikacji oraz usprawniania efektywności sklepu internetowego zawsze zaczyna się od zbierania określonych danych. W tym celu instalowane są na przykład narzędzia w rodzaju Google Analytics, dzięki którym możliwe jest obserwowanie różnych działań na stronie. Nierzadko współczynnik odrzuceń ofert czy porzuceń koszyka jest bardzo wysoki. Najlepszym sposobem na zbadanie źródeł tych problemów oraz usprawnienie platformy jest odpowiednio sformułowana ankieta w sklepie internetowym. 

Grupa docelowa

Aby przeprowadzić skuteczną ankietę, warto bardzo precyzyjnie dobrać grupę docelową. Badaniom poddać można zarówno osoby pierwszy raz odwiedzające sklep internetowy czy użytkowników odwiedzających jedynie konkretne działy, jak i klientów logujących się wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. Dobrze dopasowane pytania nie odstraszą konsumentów i zachęcą ich do odpowiedzi. Można poprosić np. o opinię na temat form płatności, skuteczności reklam czy poziomu zadowolenia z przeprowadzanej ostatnio transakcji. dzięki temu można też uzyskać bezpośrednią odpowiedź na pytanie, dlaczego kupujący porzucił koszyk lub nie był zainteresowany promocją.

Rodzaj ankiety

Na efektywność i częstotliwość wypełniania ankiet bardzo duży wpływ ma jej forma. Obecnie znacznie wyższy współczynnik odpowiedzi mają ankiety w postaci okienek pop-up, niż zaproszenia rozsyłane drogą mailową. Wynika to z natychmiastowej reakcji na silny sygnał do działania ze strony klienta. Ankieta w sklepie internetowym może skutecznie funkcjonować jako wyskakujące okienko, widget, zakładka w górnej, dolnej lub bocznej części strony oczy link w formie buttona. Użytkownik może być zachęcony do wypełnienia ankiety także po bezpośrednim wyjściu ze strony.

Dodaj komentarz